Menu Close

Yunan ve Çinli Alıcılar markete önderlik ediyor

BDI, haftayı 1855 seviyelerinden 54 puan kaybederek 1801 seviyelerinde kapatmıştır. Benzer bir düşüşte Capesize T/C ratelerinde görülmektedir. Capesize günlük T/C rateleri USD 1563 seviyelerinde değer kaybederek USD 24,945 seviyelerine gelmiştir.

Amerika Dış İşleri Bakanlığı , 25 Eylül’de İran petrolü satışı yapılarak  Amerika’nın yaptırımlarına karşı gelindiği gerekçesiyle Çin’deki birkaç kişi ve firmaları kara listeye aldı. En son yaptırımlar, devlete ait olan dev birimlerin Cosco Group – Cosco Shipping Tanker (Dalian) Co. ve Cosco Shipping Tanker (Dalian) Seaman &Ship Management Co. ‘nun hedef alındığı ve yaklaşık 50 gemiyi etkilediği bildiriliyor.

Yaklaşık 2 hafta önce, VLCC tankerlerde günlük kira rateleri USD 35000/ gün seviyelerinden USD 100.000/ gün seviyesine cikmistir. Daha sonrasindaki inanilmaz rakamlar ise o yuksek seviyeleri dahi dip rakam olarak fiyatlamıştı. Ekim ayının ortalarında, VLCC, günlük kira rateleri USD 121,138/gün seviyelerindeyken, birkac gun icinde USD 300.000/ gün seviyelerine yükselerek tarihsel bir yükseliş görüldü. Hemen arkasından günde USD 150,000 gerileri ve günde USD 100,000lerde dengeye oturdu. Smax nanlunları 160,000/ gün  ve Aframaxlarda ise USD 105,000/ gün seviyelerini gördü.

Geçtiğimiz hafta ise, Tanker marketi aşağıya düşdü. Bununla birlikte dry cargo pazarında olduğu kadar sağlam bir navlun piyasasını sürdürmek için çok fazla geminin olduğu gerçeğiyle karşı karşıyayız. 2. el alım-satım marketi oldukça aktif. Yunan ve Çinli alıcılar markete önderlik ediyor.

 

 

KURU YÜKLER:

—————————–

Newcastlemax “AZUL INTEGRA” (203,272 dwt, Universal, Japan, 2004 inşa) special survey tarihi Aralık ayında dolacak olan gemi USD 16 M’a Xin Yuan Ocean şirketine satıldı. Eylül ayında başka bir Çinli firmaya USD 15.8 M’a satılan geminin sonradan satışı düşmüştü.

Post Panamax “JO JIN MARU” (98,697 dwt,Tsuneishi Zhoushan, 2012 inşa) USD 19.8 M’a satıldı.

 

Kamsarmax, Nisshin 3 adet modern Kamsarmaxları “TRUSTN TRADER I” ve “TRUSTN TRADER II” (82,293 dwt, Oshima, 2015 inşa) ve “FALCON TRADER” (81,895 dwt, Tsuneishi Zhoushan, 2016 inşa) bir bütün olarak USD 75 M’a China Development Bank Leasing’e satıldı. “MANGARELLA” (82,654 dwt,Tsuneishi Fukuyama, 2009 inşa) USD 15.5 M’a satıldı. “BW HAZEL” (81,510 dwt, SPP Korea, 2013 inşa) USD 21.75 M’a sattı. “MILD SEA” (81,684 dwt,Qingdao Beihai, 2013 inşa) USD 16.7 M’a satıldı.

 

Panamax “GENCO THUNDER(76,499 dwt, Jiangnan, 2007 inşa) USD 10.4 M’a satıldı. ”DOLCE” (76,525 dwt, Imabari, 2007 inşa) USD 11.5 M’a Yunan alıcıya satıldı. ”CHANCE” (75,926 dwt, Tsuneishi, 2004 inşa) USD 9.6 M’a Çinli alıcıya satıldı. ”BOREAL” (74,181 dwt, Namura, 2002 inşa) USD 7.6 M’a Çinli alıcıya satıldı. ”LITTLE PRINCE” (74,133 dwt, Namura, 2001 inşa) USD 6.7 M’a satıldı.

Ultramax “ADVENTURE III” (62,534 dwt, Oshima Shipbuilding, 2019 inşa) USD 27 M’a satıldı.

Supramax ”ANOGYRA” (58,729 dwt, Jiangdong, 2011 inşa) ve kardeş gemisi “LEFKONIKO” (56,810 dwt, Jiangdong, 2010 inşa) her biri USD 10 M’a satıldı. “UNIVERSAL BARCELONA” (56,729 dwt, Qingshan, 2011 inşa) USD 10.2 M’a satıldı. ”UNIVERSAL BARCELONA” (56,729 dwt, Qingshan, 2011 inşa) USD 10.2 M’a satıldı.”RIBBON” (53,206 dwt, Imabari, 2005 inşa) USD 8.9 M’a Vietnamlı alıcıya satıldı. “ETERNAL TRIUMPH” (55,830 dwt,IHI Marine United, 2012 inşa) USD 14 M’a satıldı. “BELEAST” (50,223 dwt, Pal Indonesia, 2006 inşa) BBHP olarak Türk alıcıya satıldı. Herhangi bir rakam belirtilmedi. “GRASSHOPPER” (53,146 dwt,Imabari, 2002 inşa) USD 6.4 M’a Çinli alıcıya satıldı. “TAI HEALTH” (51,008 dwt, Oshima, 2001 inşa) USD 6.6 M’a Çinli alıcıya satıldı.

 

Handymax ”HARVEST RISING” (46,678 dwt, Mitsui, 1996 inşa) USD 4.3 M’a Çinli alıcıya satıldı.

 

Handysize “KS FLORA” (35,678 dwt, Tsuneishi Cebu, 2015 inşa) USD 15.5 M’a Avrupalı bir alıcıya satıldı. “LOWLANDS SCHELDT” (33,178 dwt,Kanda, 2011 inşa) USD 10.5 M’a satıldı. “V RED KNOT” (32,700 dwt, Kanda, 2003 inşa) USD 6.3 M’a satıldı. “GLOBAL ENDEAVOR” (32,139 dwt,Hakodate, 2008 inşa) USD 8.6 M’a Vietnamlı alıcıya satıldı. “OCEAN EXPORTER” (28,461 dwt, Imabari, 2002 inşa) USD 4.9 M’a Çinli alıcıya satıldı. “ANODOS” (28,074 dwt, Bohai, China, 2000 inşa) special survey tarihi 2020 yılının Ağustos ayında dolacak olan gemi USD 4.25 M’a satıldı. ”OCEAN EXPORTER” (28,461 dwt, Imabari, 2002 inşa) USD 4,95 M’a Çinli alıcıya satıldı. ” IDSHIP BULKER” (28,361 dwt, Imabari, 2008 inşa) USD 7.8 M’a satıldı. ”SEACLIFF” (28,343 dwt, Imabari, 2009 inşa) USD 7.75 M’a Çinli alıcıya satıldı.” SEAS 5 / SEAS 11” (37,200 dwt, Zhejiang, 2012&2013 inşa) bir bütün olarak USD 22 M’a Vietnamlı alıcıya satıldı. ”KING SUGAR” (29,196 dwt, I-S, 2010 inşa) USD 7.25 M’a Yunan alıcıya satıldı. “THURGAU” (32,790 dwt, Universe Shipbuilding Yangzhou, 2011 inşa) USD 7 M’a Yunan alıcıya satıldı.  “HE DE” (32,993 dwt, Zhejiang Tenglong Shipyard, 2009 inşa) USD 9.5 M’a Çinli alıcıya satıldı. “HO BAO” (23,649 dwt, Shin Kochi, 2001 inşa) USD 4.2 M’a Çinli alıcıya satıldı.

 

”ANNELISA” (18,673 dwt, Yamanishi, 2008 inşa) USD 8 M’a Türk alıcıya satıldı.

 

 

TANKERLER:

————–

VLCC “NAGARAGAWA” (301,583 dwt, IHI, 2010 inşa) USD 48 M’a satıldı. ”N.TOPAZ” (306,324 dwt, Hyundai, 2000 inşa) USD 25 M’a Çinli alıcıya satıldı. Mahkeme satışıyla “BRIGHTOIL GALAXY” (319,743 dwt, Hyundai H.I., 2012 inşa)  USD 61.5 M’a  Zodiac Maritime şirketine satıldı. “DS COMMODORE” (298,620 dwt, Hitachi, 2000 inşa) USD 22 M’a satıldı. “ENERGY R” (319,012 dwt, Hyundai Samho, 2003 inşa) ve kardeş gemisi  “POWER D” (2003 inşa) yaklaşık 3 ay önce her biri USD 28.5 M’a satılan ancak satışı düşen gemiler yeni bir anlaşmayla her biri USD 32 M’a satıldı.

Suezmax “CAPE BONNY” (159,152 dwt, Hyundai H.I., 2005 inşa) USD 20 M’a Tufton Oceanic şirketine satıldı. “FOUR SMILE” (160,573 dwt, Samsung, 2001 inşa) USD 17 M’a Orta doğudaki bir alıcıya satıldı.

Aframax,  “GULF STREAM” (74,999 dwt,  Hyundai H.I.,2005 inşa) USD 10.4 M’a Yunan alıcıya satıldı.

MR, ”GLENDA MEGAN” (47,147 dwt, Hyundai, 2009 inşa) USD 19 M’a Singapurlu alıcıya satıldı. “SEA HALCYONE” (47,087 dwt, Onomichi, 2001 inşa) USD 8.3 M’a satıldı. ”STENAWECO ANDREA CORRADO / STENAWECO CATERINA CORRADO” (49,999 dwt, Hyundai, 2015 inşa) 2020 yılının Ağustos ayına kadar günlük  USD 16.625’den kirada olan gemi kirası ile birlikte her biri USD 30.5 M’a Danimarkalı alıcıya satıldı. ”FPMC 18” (46,829 dwt, Jinling, 2009 inşa) USD 11 M’a Singapurlu alıcıya satıldı. ” ALPINE MONIQUE” (46,087 dwt, Hyundai, 2010 inşa) USD 18.7 M’a satıldı. ”SEARAMBLER” (39,551 dwt, Hyundai, 2001 inşa) USD 7 M’a Rus alıcıya satıldı.  “ENERGY PROGRESS” (46,606 dwt, Sungdong, 2008 inşa) ve kardeş gemisi “ENERGY PUMA” (46,549 dwt, 2008 inşa) her biri USD 17 M’a Çinli alıcıya satıldı. “LINCOLN” (51,319 dwt, STX Shipbuilding, 2004 inşa) ve kardeş gemisi  “REGENT” ( 2004 inşa) ile birlikte her biri USD 11 M’a satıldı. “RELIANCE II” (46,108 dwt,STX Shipbuilding, 2006 inşa) ve kardeş gemisi  “ADVANCE II” her biri USD 14 M’a satıldı. “PORT SAID” (46,211 dwt, STX Shipbuilding, 2003 inşa)  “PORT STANLEY” ( 2003 inşa), “PORT UNION” (2003 inşa) ve “PORT MOODY” (2002 inşa) bir bütün olarak her biri sırasıyla “PORT SAID” USD 7.6 M’a,  “PORT STANLEY” USD 7.6 M’a, “PORT UNION” USD 7.5 M’a ve “PORT MOODY” USD 7.3 M’a banka tarafından satıldı.  “BUTTERFLY” (47,326 dwt, Onomichi Dockyard, 2005 inşa) USD 11.2 M’a Yunan alıcıya satıldı. “ALPINE HIBISCUS” (37,857 dwt, Hyundai Mipo, 2010 inşa) USD 14.5 M’a Yunan alıcıya satıldı. “PORT STEWART” (38,875 dwt, GSI, China, 2003 inşa) USD 6.6 M’a Orta doğudaki bir alıcıya satıldı. “OCEAN QUEST” (34,999 dwt, GSI, 200 inşa) USD 6.5 M’a satıldı.

“KINGFISHER” (34,583 dwt, Dalian Shipyard, 2005 inşa) USD 7 M’a satıldı.

“SOUTHERN COUGAR” (12,585 dwt, Shitanoe Shipbuilding, 2009 inşa) USD 11 M’a Koreli alıcıya satıldı. “KAPPA SEA” (6,308 dwt, Chongqing Dongfeng, 2012 inşa) kardeş gemileri “ARMONIA” ve “AMAZONIA” gemileri ile birlikte her biri USD 5.2 M’a Çinli alıcıya satıldı.

Brightoil tankers’in 3 gemisi Singapur’da mahkeme kararıyla satıldı. “BRIGHTOIL 329” (4,211 dwt,Rizhao Kingda Shipbuilding,  2016 inşa) USD 4.47 M’a, kardeş gemisi  “BRIGHTOIL 326” (4,231 dwt, 2015 inşa) USD 5.95 M’a,  “BRIGHTOIL 319” (4,235 dwt, 2014 inşa)  USD 4.45 M’a satıldı. “AMAK SWAN” (6,744 dwt, Desan,  2001 inşa) USD 5.3 M’a Türk alıcıya satıldı. “BITTEN THERESA” (5,529 dwt, Tuzla Gemi, 1998 inşa) USD 3.26 M’a Central Americans şirketine satıldı.

 

KONTEYNER:

————————–

O. M. AUTUMNI” (704 TEU, 8,524 dwt, Yangfan, 2007 inşa) USD 2.7 M’a satıldı. ”PUCON” (6500 TEU, 81,099 dwt, Hyundai, 2006 inşa) USD 20 M’a satıldı. ” MARIA-KATHARINA S” (2540 TEU, 34,264 dwt, Jiangsu, 2010 inşa) USD 8.65 M’a satıldı.

LPG:

————————

“NORDIC GAS” (20,283 cbm, Hyundai H.I., 1994 inşa) USD 9.5 M’a Caroil Transport Marine, Havana şirketine satıldı.

 

 

YENİ İNŞALAR:

———————–

 

MR – Central Group, Hyundai Mipo, Greece tersanesine 3 adet  50,000 dwt lik product carriers siparişi verdi. 2021 yılının ilk çeyreğinde teslim edilecek olan gemilerin her birinin kontrat fiyatı USD 40 M’dur. Eastern Pacific, Singapore, Hyundai Mipo tersanesine 2+2 opsiyonlu 52,000 dwtlik product carriers siparişi verdi. 2021 yılının 2. yarısında teslim edilecek olan gemilerin kontrat fiyatı henüz belli değildir.

Post-Panamax –  Pangea Logistic Solutions,  Guangzhou Shipyard tersanesine 2 adet 95,000 dwt bulkcarriers siparişi verdi. 2021 yılının 4. çeyreğinde teslim edilecek olan gemilerin her birinin kontrat fiyatı USD 37.3 M’dur. Pescari, Mitsui, Japan tersanesine 3 adet 87,000 dwtlik panamax siparişi verdi. 2020 yılının 2. yarısında ve 2021 yılının ilk yarısında teslim edilecek olan gemilerin kontrat fiyatı henüz duyurulmadı.

VLCC – Kyoei Tanker, Namura tersinesine 1 adet 310,000 dwt VLCC siparişi verdi. 2021 yılının 2. yarısından itibaren teslim edilecek geminin kontrat fiyatı gizli tutuluyor.

 

HURDALAR:

——————-

 

Kuru yükler:

“ORE BAYOVAR” LDT  21,987 DWT 179,302 1998 inşa USD 372’e Bangladesh teslim satıldı.

Tankerler:

“SUCCESS TOTAL XXXI” LDT 8,760 DWT 47,059 1992 inşa USD 335’e as is Indonesia teslim satıldı.  “DELIGHT” LDT 2,810 DWT 8,614 1992 inşa USD 518’e India teslim satıldı.

Konteyner:

“SIERRA”  LDT 8,338 DWT  31,829 1991 inşa USD 415’e  India teslim satıldı.  “MSC REUNION” LDT  8,178 DWT 31,829 1992 inşa USD 390’a India teslim satıldı.

MPP:

“SAI SUNRISE”  LDT 6,530 DWT 14,101 1989 inşa USS 373’e as is Sharjah teslim satıldı