Menu Close

Scrubber’lı gemiler charter pazarında prim görüyor

BDI, haftayı 1355 seviyelerinden düşerek 1123 seviyelerinde kapanırken, Cape günlük T/C oranları ise %19’luk bir kayıpla USD 18,002 seviyelerinden USD 14,451 seviyelerinde kapanmıştır.

 

Yıl sonu tatil dönemi her zaman S&P faaliyeti üzerinde yavaşlama etkisine sahiptir, ancak bu yıl 1 Ocak’ta IMO 2020 emisyonların son tarihi olacağı için bu değişikliklerin gemi fiyatlarını ve yatırım kararlarını nasıl etkileyeceği furuma eklenen “belirsizlik”tir. Satıcılar ve alıcılar, yeni yılda, scrubber takılmamış gemilere karşı scrubber takılan gemilerin nasıl olacağını ve bunker fiyat değişikliklerinin ve kullanılabilirliklerinin gemi fiyatlarını nasıl etkileyeceğini yakından tecrübe ediyor olacaklar. Scrubber takılan gemiler, özellikle VLCC’ler ve Capesize gibi daha büyük gemiler için charter pazarında büyük primler görüyor. Yeni düzenlemelerin öngörülmesiyle Yüksek Sülfürlü Fuel Oil (HSFO) fiyatları düştü. Örneğin, Singapur’daki HSFO fiyatları, 18 Eylül 2019’da yaklaşık USD 598 seviyelerindeyken bu hafta USD 313 seviyelerindedir.

 

Eastern Pacific (Ofer Group) yeni bir 500 milyon dolarlık LNG dual fuel gemi siparişi vererek toplamda verilen siparişlerin tutarını yaklaşık 3 milyar dolara ulaştırdı. Bu tip Eko tip dual yakıtlı gemilerde şu ana kadar endüstri lideri oldular. Siparişleri:

Kasım 2019’da, Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding (SWS) tersanesine 2+2 opsiyonlu 209,000 DWT Newcastlemax siparişi verdi. Gemilerin kontrat fiyatı USD 68 M’dur. (karşılaştırma yapmak gerekirse, Çin’deki standart dizayn gemilerin  fiyatları her bir gemi için USD 52 M’dur). Kasım 2019’da, Guangzhou Shipyard International (GSI) tersanesine 2+2 opsiyonlu Suezmax tanker siparişi verdi. Gemilerin kontrat fiyatı USD 72 M’dur. (yine bir karşılaştırma yaptığımzda Japonya’da standart dizayn gemiler USD 61 M iken, Çin’deki standart dizayn gemiler ise yaklaşık USD 56-57 M’dur. Ekim 2019’da, Hyundai Ulsan Shipyard Korea tersanesine 11 adet 15,000 TEU konteyner siparişi verdi. Gemilerin her birinin kontrat fiyatı USD 130-135 M civarındadır. Eylül 2019’da, New Times Shipbuilding tersanesine 2 adet 115,000 DWT ice class 1C LR2 siparişi verildi. Tankerlerin teslim zamanı 2021 yılının sonlarıdır. Ağustos 2019’da 2+2 opsiyonlu Hyundai Mipo, Korea tersanesine, 2018 yılında ise, Hyundai Samho Heavy Industries tersanesine verilen 6 adet 15,000 TEU konteyner gemilerin her birinin kontrat fiyatı yaklaşık USD 120 M’dur. 2017 yılında ise, Hudong-Zhonghua Shipbuilding ve Jiangnan Shipyard tersanelerine 9 adet 22,000 TEU konteyner siparişi verilmiştir. Gemilerin her birinin kontrat fiyatı USD 130 M’dur.

2019 senesinde tankerlerde yeni inşa fiyatları pek bir yükseliş eğilimi göstermedi, ancak ikinci el fiyatlarda ciddi değişiklikler gözlendi. 2019 tanker değerleri şu şekildedir:

 

Ocak 2019                             Bugün

VLCC (300,000 dwt)                     NB                               USD 90.5 M                           USD 91 M

NB RESALE               USD 92 M                        USD 99 M

2014 İNŞA               USD  66 M                        USD 75 M

2009 İNŞA               USD 42 M                         USD 50 M

SUEZMAX (160,000 dwt)         NB                         USD 61 M                          USD 61 M

NB RESALE              USD 62 M                          USD 71 M

2014 İNŞA              USD 44 M                           USD 53 M

2009 İNŞA              USD 27 M                           USD 36 M

 

AFRAMAX (150,000 dwt)         NB                         USD 50.5 M                        USD 51 M

NB RESALE              USD 46 M                           USD 55 M

2014 İNŞA              USD 33 M                           USD 40 M

2009 İNŞA               USD 21 M                           USD 27 M

 

PANAMAX – LR (70,000 dwt)   NB                          USD 44 M                          USD 43 M

NB RESALE                USD 41 M                          USD 43 M

2014 İNŞA               USD 30 M                           USD 32 M

2009 İNŞA               USD 18 M                           USD 19 M

 

MR TANKERS (51,000 dwt)     NB                          USD 36.5 M                        USD 37 M

NB RESALE               USD 36 M                           USD 39 M

2014 İNŞA               USD 27 M                            USD 29.5 M

2009 İNŞA               USD 17 M                            USD 18 M

 

KURU YÜKLER:

———————-

Newcastlemax “AZUL FORTUNA” (203,095  dwt, Universal, Japan, 2005 inşa) USD 15.8 M’a Avrupalı bir alıcıya satıldı.

Capesize “GOTIA” (178,010 dwt SWS, 2012 inşa) USD 23 M’a Enterprises Shipping and Trading şirketine satıldı.

Mini Cape “GRAND THALIA” (115,429 dwt, Shanghai Jiangnan Changxing H.I., 2011 inşa) USD 15.8 M’a Ukraynalı alıcıya satıldı.

 

Kamsarmax “MENARO” (81,061 dwt, Jiangsu Jinling, China, 2016 inşa) USD 22.75 M’a satıldı.

Panamax ”PAN KYLA” (79,454 dwt, Jinhai, 2012 inşa) USD 11 M’a satıldı. ”PHOENIX BAY” (74,759 dwt, Hudong-Zhonghi, 2006 inşa) USD 8.25 M’a satıldı.  “QI XIANG 22” (75,658 dwt, Shanghai Shipyard, 2012 inşa) USD 14.1 M’a satıldı.

 

Ultramax, “SANTA URSULA” (61,453 dwt,  Imabari, 2012 inşa) satıldı. Satış fiyatı henüz belli değildir. Newbuilding Ultramax, Hull SS-214  (63,700 dwt,Tsuneishi Zhoushan) USD 28 M’a Japon alıcıya satıldı.

Supramax, “IVS AUGUSTA” (57,689 dwt, Tsuneishi Cebu, 2015 inşa) special survey ve dry docked tarihi 2020 yılının Mart ayında dolacak olan gemi USD 18/18.5 M civarında satıldı .“BAOXIANG” (56,810 dwt, Xiamen Shipbuilding, 2013 inşa) USD 11.6 M’a Çinli alıcıya satıldı. Kardeş gemisi  “BAOJI” (56,734 dwt, 2013 inşa) benzer oranlarda satıldı. ”TATJANA” (56,758  dwt, Jiangsu Hantong, 2009 inşa) USD 8.9 M’a satıldı.  Farklı armatördeki kardeş gemisi “TENACITY BAY” (56,843 dwt, 2009 inşa) USD 8.8 M’a satıldı. ” DRACO OCEAN ” (58,605 dwt, Nantong, 2013 inşa) USD 14.75 M’a satıldı. ”TORENIA” (56,049 dwt, Mitsui, 2007 inşa) USD 11 M’a Endonezyalı alıcıya satıldı. ”MAROUDIO” (56,020 dwt, Mitsui, 2003 inşa) USD 8.5 M’ a satıldı. “ALAM MANIS” (55,652 dwt, Mitsui Chiba, 2007 inşa) USD 10.8 / 10.9 civarında satıldı.  “GEORGIOS S” (55,725 dwt, Mitsui Tamano, 2006 inşa) USD 9.85 M’a Vietnamlı alıcıya satıldı. ”JIN MING” (50,354 dwt, Shanghai Shipyard, 2001 inşa) USD 5.46 M’a satıldı. Gemiyi  geçtiğimiz Nisan ayında USD 5.75 M’a satın almışlardı.

 

Handymax “COSTAS L” (43,929 dwt, Daewoo H.I., 1997 inşa) USD 4 M’a Çinli alıcıya satıldı.

Handysize, “MS ATLANTIC” (33,200 dwt, Qidong Daoda Marine H.I.,2010 inşa) USD 5.2 M’a satıldı.  “MS CHARM” (32,449 dwt,  Zhejiang Hongxin Shipbuilding, 2010 inşa) USD 5.2 M’a satıldı.  “CIELO DI PISA” (32,248 dwt, Kanda, 2008 inşa) USD 8 M’a satıldı. “LODESTAR PRINCESS” (31,901 dwt, Hakodate,2005 inşa) USD 6 M’a Vietnamlı alıcıya satıldı. “BIOGRAD” (37,729 dwt, Jiangsu Eastern H.I., 2010 inşa) USD 7.9 M’a Çinli alıcıya satıldı. “CLIPPER TENACIOUS” (30,634 dwt, Cochin Shipyard, 2007 inşa) ve kardeş gemisi “CLIPPER TRUST” (2007 inşa) her biri USD 5.85 M’a, ”CLIPPER TARGET” (2006 inşa) USD 6.3 M’a Vietnamlı alıcıya satıldı. “KEN YU” (24,115 dwt, Saiki H.I., 1999 inşa) ve 1997 inşa kardeş gemileri “KEN SAN” ve “KEN TEN” bir bütün olarak  USD 8.5 M’a satıldı. “SAN SEBASTIAN” (32,285 dwt,  Kanda, 2007 inşa) USD 7.85 M’a satıldı. “COOS BAY” (28,214 dwt, I-S Shipyard, 2012 inşa) USD 8.3 M’a Yunan alıcıya satıldı. “NORD TOKYO” (28,343 dwt, Imabari, 2009 inşa) USD 7.75 M’a satıldı.

 

“SIAM SUCCESS” (12,427 dwt,Shin Kochi, 2010 inşa) ve kardeş gemisi “SIAM FORTUNE” (2011 inşa) bir bütün olarak USD 12.7 M’a satıldı.

 

TANKERLER:

——————-

 

VLCC “NEW MEDAL” (297,556 dwt, Shanghai Jiangnan Changxing, 2009 inşa) ve “NEW GLOBE” (296,481 dwt, Bohai Shipbuilding, 2009 inşa) her biri USD 42 M’a satıldı.

 

Suezmax “ASHKINI SPIRIT” (165,209 dwt, Hyundai Samho H.I.,2003 inşa) USD 19.4 M’a Yunan alıcıya satıldı.  “ISKMATI SPIRIT” (165,293 dwt,Hyundai Samho H.I.2003 inşa) USD 19.3 M’a Yunan alıcıya satıldı.

 

Aframax, “AEGEAN BLUE” (115,878 dwt,  Samsung H.I. 2007 inşa) USD 22 M’a Concord Maritime şirketine satıldı. Concord’un kardeş gemisi “AEGEAN NOBILITY” (2007) gemisini de alacağını düşünülüyor. ”CABO TAMAR” (105,778 dwt, Sumitomo, 2004 inşa) USD 17 M’a Yunan alıcıya satıldı.  “PETROPAVLOVSK” (106,532 dwt, Tsuneishi Japan, 2002 inşa) USD 13.8 M’a satıldı.

 

LR1  “SPEED PIONEER” (70,514 dwt,Namura Shipbuilding, 2000 inşa) USD 6.1 M’a satıldı.  “GULF CASTLE” (74,999 dwt, Hyundai Mipo, 2009 inşa) USD 18.7 M’a satıldı.  ”GRACE VICTORIA” (74,998 dwt, Minami-Nippon, 2007 inşa) USD 14.9 M’a satıldı.  “DS PROMOTER” (70,392 dwt, Universal Japan, 2002 inşa) USD 7.5 M’a NGM Energy şirketine satıldı.

 

MR  “SAKURA EXPRESS” (45,718 dwt, Minami Nippon, 2004 inşa) USD 11.5 M’a  Elsa Navigation, Greece şirketine satıldı. “NEW LEGEND” (47,037 dwt, Onomichi, 2000 inşa) USD 8 M’a satıldı. ”HARLEY” (44,936 dwt, Halla, 1997 inşa) USD 6 M’a satıldı.  “MEGACORE HONAMI” (36,955 dwt, Hyundai Mipo, 2010 inşa) USD 13.3 M’a mahkeme kararıyla satıldı. ”FREJA BALTIC” (47,548 dwt, Onomichi, 2008 inşa) USD 16 M’a satıldı.”PYXIS DELTA” (46,616 dwt, Hyundai, 2006 inşa) USD 13.5 M’a Hindistanlı alıcıya satıldı.  “FIDELITY” ve  “LIBERTY”  (46,803 dwt, Hyundai Mipo, 2004 inşa) her biri USD 11.25 M’a Seven Islands, Mumbai şirketine satıldı. ”CULPEO” (46,683 dwt, 3 Maj Brodogradiliste, 2004 inşa) USD 12 M’a Yunan alıcıya satıldı.

 

”SOUTHERN JAGUAR” (19,997 dwt, Fukuoka, 2009 inşa) USD 14 M’a Koreli alıcıya satıldı. “CAPE DALY” (12,755 dwt, STX, 2010 inşa) USD 6.3 M’a Vietnamlı alıcıya satıldı. “BLACK LEADER” (4,999 dwt, Ningbo Dongfang, 2008 inşa) USD 2.55 M’a satıldı.

 

KONTEYNER:

——————

“VERDI” ve “STRAUSS” (5,782 TEU, 73,235 dwt, Samsung, 2004 inşa) bir bütün olarak USD 24.5 M’a satıldı. “ROBIN HUNTER” (4,380 TEU, 54,278 dwt, Daewoo, 2010 inşa) USD 12.2 M’a TS Lines şirketine satıldı. ”CFS PACATU” (1,118 TEU, 13,872 dwt, Jinling,2004 inşa) USD 2 M’a satıldı. “ASTERIX” (1,849 TEU, 26,811 dwt, Sedef Tuzla, 2008 inşa) USD 9.7 M’a Admiral Container Lines şirketine satıldı.

 

LPG:

—————

“VULCAN GAS” (73,851 cbm, Hyundai H.I., 1993 inşa) USD 8 M’a satıldı.

 

 

YENİ İNŞALAR:

———————-

VLCC, Maran Tankers, Daewoo tersanesine 2 adet 318,600 dwtlik gemi siparişi verdi. 2021 yılının ortasında teslim edilecek olan gemilerin her birinin kontrat fiyatı USD 95 M’dur.  China Merchants, Dalian tersanesine 4 adet 307,000 dwt VLCC siparişi verdi. 2021 yılının sonlarında ve 2022 yılının ilk yarısında teslim edilecek olan gemilerin her birinin kontrat fiyatı USD 82.95 M’dur.

 

Neo-Panamax bulkcarriers – Seacon Shipping, Huangpu Wenchong tersanesine 4+4 opsiyonlu 85,000 dwtlik gemi siparişi verdi.  2021 yılının başlarında teslim edilmesi planlanan gemilerin her birinin kontrat fiyatı USD 27.3 M’dur.

Suezmax  – AET, Hyundai H.I. tersanesine 3 adet 153,000 dwtlik sipariş verdi. 2022 yılında teslim edilecek olan gemilerin her birinin kontrat fiyatı USD 101.3 M’dur.

MR – Island Nvigator, STX tersanesine 2 adet 50,000 dwt MR2 siparişi verdi. Gemiler 2021 yılında teslim edilecektir.

 

LNG – Maran Gas, Daewoo tersanesine 1 adet 174,000 cbm gemi siparişi verdi. 2022 yılının başında teslim edilmesi planlanan geminin kontrat fiyatı USD 190 M’dur.

 

LPG – Byzantine Maritime, Greece, 2 adet 38,000 cbm siparişi verdi. 2021 yılının ikinci yarısında teslim edilecek olan geminin kontrat fiyatı USD 46.9 M’dur.

 

HURDALAR:

————-

Tankerler:

“HERCULES I” LDT 40,970 DWT 299,700 1993 inşa USD 340’a as is Singapore teslim satıldı. “PERINTIS” LDT 24,200 DWT 94,236 1984 inşa USD 320’e as is Labuan teslim satıldı. “LORENA BR” LDT 10,845 DWT 44,677 1996 inşa USD 328′ as is Brazil teslim satıldı.

 

Kuru yükler:

“BERGE VINSON” LDT  37,863 DWT 290,160 1990 inşa USD 395’e Bangladesh teslim satıldı. “NORDIC BOTHNIA” LDT 9,912 DWT 43,706 1995 inşa USD 385′ as is Singapore teslim satıldı. “BRAMCO 1” LDT 9,024 DWT 42,956 1990 inşa USD 397’e Bangladesh teslim satıldı.

 

Konteyner:

“MSC NAMIBIA II” LDT 8,177 DWT 31,829 1991 inşa USD 390’a India teslim satıldı.  “SPIRIT OF MANILA” LDT 11,630 DWT 30,544/ 2000 inşa USD 415’e as is Singapore teslim satıldı.

 

PCC:

“JINSEI MARU” LDT 15,258 DWT 17,435 1990 inşa USD 366’a India teslim satıldı.