Menu Close

Çin Tersanelerine “Mücbir Sebep” Sertifikası

Koronavirüs salgınının etkileri denizcilik sektöründe oldukça fazla hissediliyor. Çin limanlarındaki karantinalar aksamalara neden oluyor. Kuru yük, gaz ve tankerlerdeki düşen navlunlar, azalan Çin ithalatının etkilerini yansıtmaktadır. Markette konuşulan bir diğer faktör de “mücbir sebep”tir. Çin’in en büyük gaz tüketicisi China National Offshore Oil Corp mücbir sebep ilan etti ancak iddialar Total ve Shell tarafından reddedildi. Uluslararası Ticaretin Tanıtımını yapan Çin Konsey’i Çin’deki tüm tersanelere sorumluluklarını yeniden pazarlık yapabilmeleri için ‘Mücbir Sebep’ sertifikası dağıtıyor.

 

Bu dönemde çok az sayıda modern gemi satıldı. Satıcılar, düşük fiyatlardan dolayı özellikle kuru yük ve konteyner gemileri marketten çektiler. ADVENTURE III(62,534 dwt, Oshima, 2019 inşa) USD 26 M’a satıldı. Bu tip gemilerin yeni inşa kontrat fiyatları USD 30/31 mill civarındaydı.

Marketin nerelere dustugunu gostermesi açısından : Cape bulker M / V “SHINYO ALLIANCE” (176.269 dwt, Universal,  2005 inşa) USD 14 M’a satıldı.  Eylül 2019’da yapılan M / V “ARISTOFANIS I” (177.477 dwt,  Mitsui, 2005 inşa) gemisinin satışıyla karşılaştırdığımız zaman gemi USD 16.65 M’a satılmıştı.  Ultramax M/V “WHITE HAWK” (61.360 dwt, Oshima, 2012 inşa) USD 15.75 M’a satılırken,  Aralık ayında M / V “URSULA” (61,453 dwt, Imabari, 2012 inşa)  gemisi USD 16.75 M’a  satılmıştı.

Koronoavirüs’ün dünyaya etkileri öyle hızla iyileşecek gibi görünmüyor. Bizce navlunlar bu şekilde devam ederse gemi fiyatları daha da aşağı inmeli. BDI, bu hafta yükselişe geçerek haftayı 425 seviyelerinden 497 seviyelerinde kapatmıştır. Capesize günlük T/C oranları da ufak bir toparlanmayla birlikte haftayı USD 2445 seviyelerinden USD 2.787 seviyelerinde kapatmıştır. Çok sayıda Capesize geminin layup’a çekildiğini duyuyoruz.

 

KURU YÜKLER:

——————-

Capesize “MINERAL HOKKAIDO” (180,159 dwt, Imabari, 2008 inşa) USD 17 M’a satıldı.  “DREAM CANARY” (180,528 dwt, Tsuneishi Cebu, 2015 inşa) USD 34.9 M’a ve “DREAM CORAL” (181,249 dwt, Imabari, 2015 inşa) USD 36 M’a el değiştirdi.

Post-Panamax “ALAM PADU” (87,052 dwt, IHI, 2005 inşa) USD 10.4 M’a satıldı.

Kamsarmax ”SBI BOLERO” (81,210 dwt, Hudong, 2015 inşa) USD 18 M’a Yunan alıcıya satıldı.

Panamax “DUBAI PRIDE” (74,401 dwt,  Daewoo, 2001 inşa) USD 5.8 M’a satıldı. 2019 Kasım ayında kardeş gemisi  “DESERT EAGLE” (74,241 dwt, Daewoo, 2002 inşa) USD 8.2 M’a satılmıştı. “NAVIOS STAR” (76,662 dwt, Imabari, 2002 inşa) USD 6.15 M’a satıldı. “WOOYANG QUEEN” (71,298 dwt, Namura, 1997 inşa) USD 4.5 M’a satılırken, “TOPEKA” (74,716 dwt, Hudong,  2000 inşa) USD 5.7 M’a Çinli alıcıya satıldı. “HARVEST PEACE” (74,193 dwt, Namura, 2002 inşa) USD 6.3 M’a Çinli alıcıya satıldı.

Ultramax “SBI ACHILLES” (61,305 dwt, I-S Shipyard Japan, 2016) 10 yıl bareboat back ile birlikte USD 20 M’a satılırken, kardeş gemisi SBI CRONOS” (2015 inşa) 9 yıl bareboat back ile birlikte USD 19.6 M’a satıldı. “ADVENTURE III” (62,534 dwt, Oshima, 2019 inşa) USD 26 M’a satıldı. “DRAFTSLAYER” (66,622 dwt, Mitsui, 2014 inşa) satıldı ancak satış fiyatı henüz bildirilmedi.

Supramax “NPS MOSA” (53,556 dwt, Iwagi Zosen, 2007 inşa) USD 10 M’a, ”NOVO MESTO” (53,626 dwt, Zhejiang, 2005 inşa) USD 6.3 M’a, “CYGNUS OCEAN” (58,609 dwt, Nantong COSCO, 2013 inşa) USD 13,25 M’a satıldı.  “MARIANA” (50,655 dwt, Namura Shipbuilding, 1998 inşa) ve kardeş gemisi  “MOBILANA” her biri USD 5 M’a el değiştirdi. ”ARCADIA” (50,362 dwt, Shanghai Shipyard, 2002 inşa) USD 4,9 M’a civarında satıldı.

Handysize “HAPPY VENTURE” (28,587 dwt, Hudong, 1996 inşa) USD 3.18 M’a Çinli alıcıya satıldı. ”FANTHOLMEN” (32,581 dwt, Jiangsu, 2010 inşa) USD 5.95 M’a Çinli alıcıya satıldı. “FWN MERCHANT” (10,049 dwt, Peters Scheepswerf, Netherlands, 2013 inşa) USD 8 M’a satıldı. “GLORIA GALAXY” (32,701 dwt, Nanjing Dongze, 2010 inşa) USD 6 M’a satılırken kardeş gemisi “DUBAI MOON-I” (31,800 dwt, Nanjing Dongze, 2009 inşa) USD 6.3 M’a satıldı. ”  ULTRA TOLHUACO” (37,429 dwt, Oshima, 2015 inşa) USD 17 M’a satıldı.  “APUANA D” (31,962 dwt, Saiki Heavy Industries, 1998 inşa) USD 3.45 M’a Çinli alıcıya satıldı.

 

TANKERLER:

————————–

FPSO “OSX 3” (284,443 dwt,  Daewoo, 1989 inşa) USD 140 M’a satıldı.

VLCC “ASTIPALAIA” (305,965 dwt, Daewoo, 2001 inşa) USD 26.5 M’a satıldı.  “MEDITERRANEAN GLORY” (319,247 dwt, Hyundai Samho, 2004 inşa) USD 31.5 M’a Embiricos şirketine satıldı.  Euronav NV, 3 adet 300,000 dwt yeni inşa Eco VLCC gemilerin tamamını USD 280.5 M’a satın aldı. Gemiler, scrubber ve BWTS ile donatılmıştır. 2020 yılının 4.çeyreğinde ve 2021 yılının Ocak ve Şubat aylarında teslim edilecektir. M/T “LADY” (300,000 dwt, Daewoo, 2020 inşa) USD 106-107 M civarında satılırken, kardeş gemisi ”KIWI” (300,000 DWT, Daewoo, 2020 inşa) USD 105 M’a satıldı.

Suezmax “SKS SALUDA” (159,437 dwt,  Hyundai Samho, 2003 inşa) USD 21.5 M’a satıldı. “GODAVARI SPIRIT” (159,106 dwt,  Hyundai H.I., 2004 inşa) da el değiştirdi ancak satış fiyatıyla ilgili henüz bir bilgi verilmedi.  ”SCF KHIBINY” (159,196 dwt, Hyundai, 2002 inşa) USD 19 M’a Yunan alıcıya satıldı. ”FILIKON” ( 149,999 dwt, Universal, 2002 inşa) USD 20.8 M’a satıldı.  NB Hull 1161 (156,900 dwt, Jiangsu Rongsheng , 2020 inşa)  USD 56.9 M’a Hammoni Reederei şirketine satıldı

Aframax “NANYANG STAR” (104,594 dwt,  Sumitomo, 2012 inşa) USD 33 M’a satıldı.  ”RHEA” (105,579 dwt, Sumitomo, 2002 inşa) USD 13,75 M’a satıldı. “SC OCEAN LI” (105,501 dwt, Samsung H.I.,1999 inşa) yaklaşık USD 7.9 M’a satıldı. ”ERAWAN 99” (105,715 dwt, Namura, 1999 inşa) USD 8 M’a satıldı. “FSL SHANGHAI” (115,915 dwt, Samsung, 2007 inşa) USD 26 M’a satıldı.

LR ”ANDIMILOS” (72,515 dwt, Samsung, 2004 inşa) USD 10.5 M’a Yunan alıcıya satıldı.

MR “ANICHKOV BRIDGE” (47,842 dwt, Hyundai Mipo, 2003 inşa) USD 10 M’a satıldı. “RIDGEBURY NALINI D” (37,313 dwt,Hyundai Mipo, 2008 inşa) USD 13.5 M’a satıldı. “CAPE BEIRA” (40,046 dwt, Shina Shipbuilding, 2005 inşa) USD 10,35 M’a satıldı.  “HERMITAGE BRIDGE” (47,880 dwt, Hyundai Mipo, 2003 inşa) USD 10 M’a satıldı. “PORT UNION” (46,256 dwt,  STX Shipbuilding, 2003 inşa) USD 7 M’a satıldı.“BALTIC COMMODORE” (37,343 dwt, Hyundai Mipo, 2003 inşa) USD 8.4 M’a Waruna, Indonesia şirketine satıldı. ”BOW HECTOR” (33,694 dwt, Shin Jurushima, 2009 inşa) USD 19 M’a satıldı.

”CELSIUS MIAMI” (19,991 dwt, Usuki, 2005 inşa) USD 10 M’a satıldı.  “BOW ANDES” (16,020 dwt, Shin Kurushima, 2000 inşa) USD 5 M’a Çinli alıcıya satıldı. “ADFINES SEA” ve “ADFINES STAR” (19,118 dwt, Yangfang, 2011 inşa) her biri USD 12 M’a satıldı.  “DONGHAI” (17,777 dwt, PLA Shipyard, China, 2009 inşa) USD 7.4 M’a satıldı.  ”RIO DAYTONA” (12,835 dwt, STX, 2010 inşa) USD 6 M’a satıldı.

 “SL MAHOGANY”

(3,414 dwt, Samho, 2006 inşa) USD 3.9 M’a satıldı. “ORIENT PINE” (8,336 dwt, Asakawa, 1999 inşa) USD 3.85 M’a satıldı. “IVER BEST” (6,187 dwt, Hyundai Mipo, 2011 inşa) USD 3.5 M’a satıldı.  “GALWAY FISHER” (4,967 dwt, Qiuxin Shipyard, 1997 inşa) USD 1.8 M’a satıldı.  “YUHO MARU” (5,486 dwt,  Hakata, 2012 inşa) USD 7 M’a Singapurlu alıcıya satıldı.

 

TWEENDECKER:

——————-

‘SIDER MILOS” (8,062 dwt, Jiangsu, 2011 inşa) USD 4.65 M’a Yunan alıcıya satıldı.

 

MPP:

——————

“ZEA DALIAN” (29,827 dwt,  Xiamen Shipbuilding Industry, 2004 inşa) USD 6.7 M’a satıldı. Kardeş gemileri “ZEA JAKARTA” ( Xiamen, 2003 inşa) ve “ZEA HAMBURG” (Jinling, 2002 inşa) sırasıyla USD 6.6 M’a ve 6 M’a satıldı.

LPG:

————–

“BRIT KOSAN” (3,442 cbm, Hitachi Zosen, 1999 inşa) USD 3.1 M’a Waruna’ ya satıldı.

KONTEYNER:

—————-

MS EAGLE” ve  “MS HAWK” (2,824 TEU, 39.276 dwt, Hyundai Mipo, 2007 inşa) her biri USD 9.8 M’a 2 yıllık timecharterla birlikte satıldı. “BFP GALAXY” (977 TEU, 14,035 dwt, Barreras, 1997 inşa) USD 2.1 M’a satıldı.  “VEGA EPSILON” (1,092 TEU, 13619 dwt, Qingshan, 2007 inşa) USD 3.65 M’a satıldı. “ELQUI” (1,730 TEU, 23,026 dwt, Szczecin, 1999, inşa) USD 2.5 M’a ve ”AL WAAB” (515 TEU, 9,131 dwt, Dae Sun, 2003 inşa) USD 1.6 M’a satıldı.  “GLORY FORTUNE” (1,098 TEU, 13,979 dwt, Jinling, 2006 inşa) USD 3.6 M’a satıldı.  “MSC PORTUGAL” ve “MSC SPAIN” (6,655 TEU, 80,855 dwt,  Hyundai H.I. 2008 inşa) USD her biri USD 20 M civarında satıldı. Armatör, bu gemileri 2017 yılında her birini USD 12 M’a satın almıştı. “SM CHARLESTON” (8,210 TEU, 101,570 dwt, Hyundai Samho, 2005 inşa) USD 19.5 M’a Yunan alıcıya satıldı. “AS LAURETTA”

(982 TEU, 11,814 dwt, 2008 Dae Sun, 2008 inşa) ve “AS LEONA” (1049 TEU, 12,790 dwt, Dae Sun, 2008 inşa) her biri USD 6.5 M’a satıldı. “CSCL TOKYO” (908 TEU, 12,550 dwt, Nanjing, 2008 inşa) USD 4.2 M’a satıldı

 

 

YENİ İNŞALAR:

———————-

Aframax – Valles Steamship, Daehan, Korea tersanesine 1 adet 115,000 dwt LR2 tanker siparişi verdi. 2021 yılının Ağustos ayında teslim edilecek olan geminin kontrat fiyatı USD 52 M’dur.

VLGC – Kumiai Navigation, Kawasaki tersanesine 1 adet 84,000 cbm gemi siparişi verdi. 2022 yılının Ocak ayından teslim edilecek olan geminin kontrat fiyatı USD 82 M’dur.

LNG – K-Line ,Hudong tersanesine 2 adet 79,960 cbm LNG carriers siparişi verdi. 2022 yılında teslim edilecek olan gemilerin her birinin kontrat fiyatı USD 120 M’dur. Gemiler, 12 + 12 yıllığına Petronas, Malaysia şirketine kiralanacaktır.

MR product carriers – Eastern Pacific, Daesun Shipbuilding tersanesine 2+2 opsiyonlu 50,000 dwt gemi siparişi verdi. Gemiler, 2021 yılının 2.yarısında teslim edilecektir.

Shuttle tankers – KNOT (Knutsen NYK Offshore Tankers) 2 adet 124,000 dwt gemi siparişi verdi. 2022 yılının Ağustos ayında teslim edilecek gemilerin her birinin kontrat fiyatı USD 141.15 M’dur.

PCTC – NYK, Shin Kurushima tersanesine 1 adet 7,000 CEU PCTC siparişi verdi. 2022 yılında teslim edilecek olan geminin kontrat fiyatı USD 95 M’dur.

 

HURDALAR:

———————-

Bulkcarriers:

”ORE SUD” LDT 39,230 DWT 285,771 1992 inşa USD 382’e satıldı. “PACIFIC OPAL” LDT 37,399 DWT 278,157 1995 inşa USD 395’e satıldı. “BERGE ENTERPRISE” LDT 25,268 DWT 211,485 1997 inşa USD 396’a satıldı.  ”BLUE ISLAND 8” LDT 18,475 DWT 152,398 2000 inşa USD 397’e satıldı.  ”PANTANASSA” LDT 7,844 DWT 30,812 1996 inşa USD 384’e satıldı. ”HOPE I” LDT 21,591 DWT 170,761 2000 inşa USD 398’e satıldı.  “GANBEI” LDT 21,288 DWT 172,499 2001 inşa USD 390’a Bangladesh teslim satıldı. “CRATEUS” LDT 9,135 DWT 42,487 1997 inşa USD 380’e satıldı.  ”ABML GRACE” LDT 22,037 DWT 172,319 2002 inşa USD 376’a as is Manila teslim satıldı.  “TACHIBANA” LDT 19,098 DWT 154,324 2000 inşa USD 390’a satıldı.  “SEA SHARK” LDT 5,664 DWT 26,536 1985 inşa USD 379’a satıldı. 

Tanker:

CAVALIER” LDT 9,606 DWT 47,629 1995 inşa USD 360’a satıldı.

Konteyner:

 

“BLACK EAGLE” LDT 13,419 DWT 32,709 1983 inşa USD 363’e  satıldı. “SM VANCOUVER” LDT 25,201 DWT 67,712  2000 inşa USD 397’e as is China teslim satıldı. ”SM TACOMA” LDT 25,201 DWT 67,712 2000 inşa USD 397’e as is China teslim satıldı.  “YM CYPRESS” LDT  22,746 DWT 68,303 2001 inşa as is Singapore teslim satıldı. “KWEILIN” LDT 9,546 DWT 23,586  1995 inşa USD 378’e India teslim satıldı.  “MELANESIAN PRIDE” LDT 5,607 DWT 13,669 1990 inşa USD 375’e India teslim satıldı.  “WAN HAI 207” LDT  6,884 DWT 23,916 1992  inşa USD 355’e as is Singapore teslim satıldı.

 

MPP:

“SAVANNAH PEARL” LDT 10,806 DWT

43,003 1985 inşa USD 386’a India teslim satıldı.  “BOOLI MOOG” LDT 5,790 DWT 23,319 1987 inşa USD 381’e satıldı.